כמה עולה להתגרש?

ההחלטה להתגרש מציפה, בין היתר, גם לא מעט חששות כלכליים, והעלות הכספית היא בהחלט אחד השיקולים בבחירת הדרך בה תרצו לנהל את הליך הגירושין.  בכדי לסייע לכם לקבל החלטה, מהו המסלול המתאים עבורכם לניהול הליך הגירושין, ריכזנו לכם כאן מידע על טווחי העלויות המקובלים בכל אחת מהדרכים.

מה משפיע על עלות הליך הגירושין?

העלות של הליך הגירושין מושפעת מ- 3 גורמים:

הערכאה בה מתנהל ההליך – ניתן להגיע להסכם גירושין באמצעות הליך גישור שבסופו ייערך הסכם גירושין ע"י עו"ד, או באמצעות התדיינות בבית המשפט / בית הדין. העלויות בכל אחד מהאפשרויות שונות, וההפרשים ביניהם משמעותיים.

עומק הסכסוך – ככל שהתקשורת בין בני הזוג היא טובה יותר, כך יש סיכוי גדול יותר שהם יוכלו להגיע ביניהם להסכמות בהליך גישור קצר, מהיר, וכך גם יצליחו לצמצם את ההוצאה הכלכלית על תהליך הפרידה.

מורכבות ההסכם – ככל שהסכם הגירושין מורכב יותר, הכנתו דורשת עבודה רבה יותר, ולכן עלותו תהיה גבוהה יותר. לדוגמה, העלות של הסכם גירושין הכולל גם הסדרי מזונות ומשמורת, או עלותו של הסכם העוסק בחלוקת רכוש רב, ודורש ביצוע של הערכות שווי ובדיקות נוספות, תהיה גבוהה יותר מעלות הסכם פשוט, של זוגות בעלי רכוש מועט, או זוגות ללא ילדים.

כיצד הליך גישור חוסך לכם עלויות?

הליך גישור יכול לחסוך לכם אלפי שקלים, ואף עשרות אלפי שקלים, בהוצאות הגירושין, לעומת האפשרות של הגשת תביעות גירושין לבית המשפט או לבית הדין הרבני.

מעבר לכך, הליך הגישור חוסך לבני הזוג זמן רב, מונע מהם להיגרר למלחמות מתישות בבית המשפט והחשוב מכל – מגן על הילדים מפגיעה קשה בשל נזקי המאבקים המשפטיים, אשר מעכירים את היחסים בין ההורים.

יתרון גדול נוסף של הגישור הוא שההליך מאפשר לזוגות להגיע בעצמם להסכמות הטובות ביותר עבורם, בהתאם לצרכיהם, ומבלי להיות תלויים בהחלטה של שופט או דיין, אשר קובעים בשבילם מה נכון להם, מבלי להכירם.

האם יש הבדל בין תעריפי המגשרים?

ייתכנו הפרשים לא גדולים בתעריפים של המגשרים השונים, אולם מה שיעשה עבורכם את ההבדל המשמעותי, בטווח הקצר ובטווח הארוך הוא המקצועיות של המגשר, ניסיונו, הכשרתו, מידת ההתאמה שלו אליכם, והיכולת שלו להביא אתכם להסכמות מיטביות.

הליך הגישור מסייע לבני הזוג לשמור ביניהם על תקשורת אפקטיבית בעיתות משבר, המאפשרת להם לנהל את הגירושין בהליך יעיל, מהיר וחסכוני, לשמור על יחסים תקינים ולהגיע ביניהם להסכמות הטובות ביותר עבור המשפחה כולה.

כמה עולה להתגרש